Instagram Stories, maken ze deel uit van je marketingstrategie op sociale media? Als ze geen deel uitmaken van je strategie, waarom niet?
Meestal hoor ik dat mensen het gevoel hebben dat ze geen tijd hebben om te besteden aan Insta stories. Maar weetje, eigenlijk is het zelfs gemakkelijker is om op verhalen (stories) te posten dan om in de feed te posten. Geloof me maar.

Instagram Stories zijn maar 24 uur zichtbaar ze hoeven alles behalve perfect te zijn

Vaak denken mensen dat ze een perfect design moeten hebben voor een story en dat deze helemaal in de huisstijl ontworpen moet worden door een grafisch designer. Dit weerhoud hen ervan om te gaan posten in stories. Super zonde want je kunt eenvoudig beginnen. Maak gewoon stories op je telefoon in de Instagram-app-interface, en weetje wat vaak presteren de verhalen die op Instagram zijn ontworpen zelfs nog beter. Heb je namelijk een story in Instagram zelf gemaakt dan voelt het voor de kijkers van de stories ook natuurlijker. Als je een perfect gestylede story post kan het al snel als een advertentie voelen voor een kijker waardoor ze sneller weg klikken. Goede reden dus om niet teveel tijd te ‘verspillen’ aan het creëren van een perfect gestylede story. 

Neem even snel tussendoor een story op terwijl je aan het werk bent

Ook zijn stories natuurlijk ideaal om even snel een video op te nemen. En nee daarvoor hoef je echt niet in de make-up of je mooiste trui aan te hebben. Juist wanneer je gewoon spontaan een foto opneemt zullen mensen zich meer verbonden met je voelen. Ideaal om gedurende de dag even snel wat video’s te maken en deze te gebruiken in je stories. Wat denk je van een before and after video die je toont in je stories als je bijvoorbeeld kapper bent? Ideaal om de mooie haarkleur die je hebt gecreëerd te laten zien.  

Meer interactie in je stories is een groter bereik 

De drempel om te reageren op stories op Instagram ligt voor jouw doelgroep erg laag. Wanneer mensen reageren op jouw stories en dus in jouw DM terecht komen is het grote voordeel dat alle content die jij daarna post op Instagram als eerste aan hen getoond wordt. Jouw uiteindelijke bereik neemt dus toe als je actief bent op stories. 
Video is niet meer weg te denken uit een goede marketing strategie.
Genoeg redenen dus om stories onderdeel uit te laten maken van jouw Instagram content strategie. Leren hoe je stories (en alle andere functies van Instagram) winstgevend in kunt zetten voor jouw bedrijf? Dan is de Instagram Growth cursus interessant voor je, lees er alles over.
Een vraag over jouw huidige Instagram Marketing strategie? Ik kijk graag vrijblijvend met je mee, stuur me een DM op Instagram. Of vul het contactformulier in.
 
Bewaar onderstaande afbeelding op jouw eigen Pinterest bord om de story tips later nog eens terug te lezen.