marketingroots.nl seo copywriting instagram marketing pinterest marketing uitbesteden marketing bureau breda prinsenbeek

Betaald adverteren in Google Ads, haal jouw droomklanten binnen via Google. Zet jij jouw Google advertentie budget al optimaal in of is jouw advertentie campagne zo lek als een mandje?

SEA staat voor Search Engine Advertising, het houd in dat je betaald gaat adverteren binnen de zoekmachine. Misschien is je weleens opgevallen dat de eerste 4 resultaten binnen Google een klein rechthoekje met de tekst: “adv” ervoor hebben. Dit zijn betaalde advertenties binnen Google. Wil je hier tussen staan? Dan zul je ook een Google Ads campagne in moeten richten met de juiste zoekwoorden. Als je gebruik maakt van Google Ads en gaat adverteren binnen de zoekmachine betaal je per klik. 
De zoekresultaten die onder de 4 bovenste advertenties getoond worden zijn organische zoekresultaten. Binnen Google is er dus het onderscheid tussen betaalde posities advertenties, en niet betaalde posities deze noemen we de organische zoekresultaten. Een hogere organische positie kun je bereiken door middel van SEO, hier later meer over. 
Betaald adverteren binnen Google Ads biedt ontzettend veel targetingsopties en instellingen, dit biedt enorm veel kansen om jouw doelgroep te bereiken. Echter wanneer een Google Ads campagne niet specifiek genoeg of niet juist is ingesteld verspil je al snel een groot gedeelte van het budget aan irrelevante vertoningen of klikken en dat is zonde van het budget. Je had met hetzelfde budget namelijk nog meer potentiële kopers en leads kunnen bereiken.
Benieuwd of je jouw advertentiebudget binnen Google Ads optimaal benut? Ik kijk graag met je mee. Als jouw doelgroep beter bereikt kan worden kun je jouw campagne door mij laten beheren. 

Voordelen van een Google Ads campagne voor jouw bedrijf

  • Direct zichtbaar resultaat op voor jouw bedrijf relevante zoekwoorden (daardoor kan het interessant zijn om SEA in te zetten als je nog maar net gestart bent met jouw bedrijf)
  • Meetbaar resultaat
  • Je kunt zelf het dagbudget bepalen
  • Specifieke targeting mogelijkheden
  • Verschillende campagne types van search tot shopping display en remarketing

Nadelen van een Google Ads campagne voor jouw bedrijf

  • De resultaten zijn voorwaardelijk, zolang jij dagbudget beschikbaar blijft stellen kun je zichtbaar zijn op topposities binnen Google. Adverteer je een dag of een week niet of stop je helemaal met adverteren? Dan ben je niet meer zichtbaar binnen de zoekmachine op die positie.
  • Je betaald per klik
  • Het inrichten en optimaliseren van een Google Ads campagne is wanneer je er niet eerder mee hebt gewerkt onoverzichtelijk en complex, het vereist specifieke kennis  (ik heb ruim 5 jaar ervaring in het opzetten en optimaliseren van Google Ads campagnes, vanuit mijn expertise help ik je graag).

Het duurzame alternatief voor Adverteren binnen Google Ads

Wanneer je stop met adverteren binnen Google Ads ben je in een klap ook niet meer zichtbaar. Tenzij jouw website SEO is geoptimaliseerd. SEO staat voor Search Engine Optimization. Wanneer je jouw website voorziet van de juiste SEO proof content en gebruik maakt van een goede SEO strategie kun je hoger scoren binnen de organische, niet betaalde zoekresultaten van Google. Waar je met SEA (betaald adverteren) direct resultaat hebt kost het organisch vindbaar en zichtbaar worden binnen Google meer tijd. Er gaat een aantal maanden overheen voordat je organisch stijgt. Hoe snel dit daadwerkelijk gaat en welke positie je kunt behalen is afhankelijk van de mate van concurrentie. Een combinatie van zowel SEA en SEO kan ook erg sterk zijn je domineert dan een groot gedeelte van de eerste pagina binnen Google. Echter is het belangrijk dat je niet afhankelijk bent van Google Ads en dat je ook investeert in de organische zichtbaarheid op lange termijn door middel van SEO. Wanneer je de keuze maakt betaald te adverteren is het altijd belangrijk dat er een gezonde balans is tussen betaalde en organische zichtbaarheid en vindbaarheid. Lees meer over SEO copywriting. 

 

Benieuwd of betaald adverteren in Google een interessante optie is voor jouw bedrijf? Of wil je weten of jij jouw advertentiebudget momenteel zo optimaal mogelijk inzet?

Neem vrijblijvend contact op of plan een gratis kennismakingsgesprek. Dan kijk ik met je mee of jouw Google Ads campagne momenteel niet zo lek is als een mandje en kan ik je voorzien van een passend aanbod op maat. 
 
marketingroots.nl seo copywriting instagram marketing pinterest marketing uitbesteden marketing bureau breda prinsenbeek